Monday 27 October 2014

Gabungan Set ESP

Posted by Unknown at 09:12
ESP (Energizing Soy Protein) merupakan serbuk protein soya yang banyak manfaatnya. Sebut sahaja perkataan protein, mesti kita terbayangkan ikan, ayam, telur, susu kan? Dan makanan-makanan ni adalah antara makanan yang PERLU kita ambil bagi melengkapkan nutrisi badan kita.

Protein amat diperlukan tubuh kerana protein merupakan makanan kepada sel-sel badan kita dan ia merupakan binaan asas kepada seluruh sistem badan. Andaikata sel-sel dalam badan kita tak cukup makanan, macamana dia nak bekerja untuk gerakkan sistem-sistem penting dalam badan kita? Mesti kita akan jadi lemah dan mudah terkena penyakit...betul tak?

Nak ambik sebarang produk kesihatan atau apa-apa supplement pun, kita mesti pastikan sel badan kita berada dalam keadaan baik dan mudah menyerap nutrien yang masuk. Protein ni pun penting untuk pastikan badan kita dapat menyerap segala nutrien dengan lebih baik.
Sebab tu, dalam kebanyakan set yang dicadangkan, ESP amat digalakkan untuk diambil bersama-sama produk lain bagi memastikan khasiatnya diserap dengan lebih baik. Jom kita lihat antara gabungan set ESP yang dicadangkan.

1. Set Penyusuan - ESP + Alfalfa
201410311537

Alfalfa merupakan milk booster yang boleh merangsang atau menggalakkan pengeluaran susu (galactagogue) dengan syarat ibu-ibu menyusu menggunakan kaedah penyusuan yang betul. Alfalfa mengandungi protein dan kalsium yang tinggi, juga bertindak balas dengan hormon estrogen (hormon penyusuan).

2. Set Untuk Hamil - ESP + GLA Complex
201410311538

GLA membantu mematangkan telur atau ovum sebelum proses ovulasi. Apabila ovulasi berlaku, telur matang akan keluar dan akan disenyawakan oleh sperma. GLA juga membantu menghasilkan lendir serviks yang dipanggil lendir subur (seolah-olah keputihan). Dengan kata lain, GLA membantu meningkatkan kesuburan.

3. Set Kulit Cantik - ESP + Vitamin E
201410311543

Vitamin E merupakan vitamin yang kaya dengan antioksida yang membantu kita mendapatkan kulit yang lebih awet muda. ESP pula membantu memperbaharui sel-sel kulit lama dengan yang baru dan menggantikan sel-sel kulit yang rosak.

4. Set Kurus - ESP + Lecithin + Herblax
201410311545

Lecithin berfungsi sebagai pengemulsi lemak semulajadi (memecahkan lemak kepada molekul yang lebih kecil) bagi memastikan lemak-lemak terapung dalam saluran darah dan tidak melekat pada dinding membran. Herblax pula berfungsi mengangkut lemak yang terapung keluar dari badan dan membersihkan usus melalui proses penyahtinjaan. ESP pula membantu memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan badan lebih bertenaga tanpa perlu berlapar.

5. Set Badan Cergas - ESP + Ostematrix
201410311540

Ostematrix terdiri daripada kalsium, magnesium dan Vitamin D yang merupakan keperluan dalam memastikan tulang kita sentiasa sihat. Ostematrix boleh membantu menghilangkan lenguh-lenguh badan, menjadikan tidur lebih lena, bangun pagi lebih mudah dan badan lebih segar. Selain itu, Ostematrix membantu melembutkan najis dan mengelakkan sembelit.

Mana satu pilihan hati dan qalbu anda? Banyak betul fungsi dan manfaat ESP ni kan? Cuba dulu baru percaya....dan anda pasti TAKKAN MENYESAL punya :D

-----

Untuk Info & Order:



Kawasan COD: Putrajaya – Bangi – Serdang – Puchong – Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi