Saturday 15 November 2014

Cara Makan Vitamin Shaklee Untuk Ibu Hamil

Posted by Unknown at 09:41
Bagi ibu hamil yang sedang amalkan supplement Shaklee atau berhajat nak amalkan Shaklee, Sal nak share sikit tentang cara makan vitamin Shaklee untuk ibu hamil.

Antara vitamin yang disarankan untuk ibu hamil ialah:
1. Vitalea with Iron - 1 biji sehari. Bila dah ambil Vitalea, tak perlu ambil obimin lagi sebab dah Vitalea ni adalah multivitamin. Bagi yang ada masalah HB rendah, boleh ambil 2 biji sehari.

2. B-Complex - 1 biji sehari. B complex ni dah lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folik.

3. Vitamin C - 1 biji sehari. Vita C ni membantu tingkatkan antibodi dan imun tubuh dan antara sumber kolagen. Jadi, secara tak langsung boleh bantu kurangkan 'stretch mark'.

4. ESP - Bancuh 1 sudu ESP dengan air samada air kosong (suam/sejuk), jus atau apa-apa air kegemaran kecuali air kafein (no no no). ESP bantu berikan tenaga kepada ibu-ibu dan boleh cantikkan kulit sekaligus kurangkan kesan 'stretch mark'.

5. OsteMatrix - 4 biji sehari bersamaan 1000mg kalsium yang diperlukan dalam sehari. Ibu hamil memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk pembentukan tulang dan gigi baby yang kuat. Juga kurangkan risiko sakit pinggang dan cramp. Tapi, jika ibu dah amalkan segelas susu sehari, ambil 2 biji OsteMatrix pun dah mencukupi :)

6. OmegaGuard - 1 biji sehari. Kandungan DHA dan EPA dalam Omega penting untuk pembentukan serta perkembangan otak dan mata bayi. Ibu pula boleh membantu untuk kawal kolestrol dalam badan. Ambil Omega bermula trimester kedua dan stop sebulan sebelum due ya.

Semoga bermanfaat. Bagi yang nak dapatkan konsultansi, boleh hubungi Sal :)

----------------------
Untuk Info & Order:
Kawasan COD: Putrajaya – Bangi – Serdang – Puchong – Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi