Wednesday 25 June 2014

Bahaya Shaklee Pada Kesihatan

Posted by Unknown at 15:42
Produk Shaklee memang diwar-warkan sebagai produk yang DIJAMIN SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN....tapi sejauh mana ianya terbukti berkesan dan dijamin selamat?

Anda keliru? Ye, Shaklee ada produk kesihatan yang ramai orang dah cuba dan dah rasai ke'awesome'mannya...(wah, perkataan baru ke ni? hahaha) TETAPI ada pantang larang dalam pengambilan Shaklee terutamanya yang ada penyakit2 tertentu! Ya, anda yang disahkan ada SLE, anak atau anda sendiri G6PD, Thalasemia, Hypothyroid dan Hyperthyroid (sekadar menyebut beberapa penyakit yang 'common' dan memang ada pantang larang dalam pengambilan supplement Shaklee).

Sebab tu amat penting untuk anda menceritakan latar belakang penyakit anda kepada SID yang menjual agar mudah bagi kami mencadangkan supplement yang sesuai untuk anda :)

1) Pesakit SLE

Pesakit SLE TIDAK BOLEH mengambil supplement Alfalfa (berasaskan herba) dan Vitalea (ada sedikit campuran Alfalfa). Jika anda masih perlukan supplement multivitamin, sila dapatkan nasihat pakar terlebih dahulu.



2) G6PD

Pesakit G6PD atau anda ibu menyusu kepada anak yang mengalami G6PD juga TIDAK BOLEH mengambil supplement Alfalfa.


3) Thalasemia

Bagi pesakit Thalasemia, anda tidak digalakkan mengambil supplemen yang mengandungi zat besi atau Iron yang tinggi kerana ianya tidak akan membantu dalam meningkatkan HB, bahkan ia mungkin membawa kemudaratan kerana mengambil sesuatu zat besi yang berlebihan dan tidak digunakan mungkin akan merosakkan organ-organ dalam badan. Jadi, pesakit Thalasemia TIDAK BOLEH mengambil supplement Vitalea kerana Vitalea diformulasikan dengan iron.



4) Hipotiroid 

Hipotiroid adalah disebabkan penyakit auto imun dan selepas seseorang menjalani pembedahan pembuangan tiroid atau mengambil radioaktif iodin. Ia berlaku kerana kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik di samping tidak mampu dihasilkan secukupnya.

Pesakit Hipotiroid TIDAK BOLEH mengambil ESP kerana boleh menyebabkan kekurangan rembesan hormon tiroid dan juga tidak digalakkan mengambil Carotomax kerana hormon tiroid diperlukan untuk menukarkan beta-corotene kepada vitamin A. Jadi, ia tidak memberikan apa-apa manfaat kepada pesakit.

5) Hipertiroid

Hipertiroid pula adalah disebabkan oleh kadar hormon tiroid yang berlebihan dan terlalu aktif. Biasanya ia disebabkan penyakit auto imun manakala badan manusia pula menghasilkan antibodi yang mampu merangsang kelenjar tiroid. Hipertiroid berlaku apabila kelenjar tiroid berfungsi terlalu aktif dan menghasilkan terlalu banyak hormon tiroksin.

Pesakit Hipertiroid tidak digalakkan mengambil Iodin kerana kandungan Iodin mereka yang sudah tinggi di dalam darah, jadi pesakit hipertiroid TIDAK BOLEH mengambil Vitalea dan Alfalfa kerana mengandungi IODIN.


Jika anda mempunyai masalah kesihatan yang dinyatakan atau pun masalah kesihatan yang lain, sila rujuk pakar sebelum mengambil apa2 supplement ye....kalau anda berminat nak mengambil supplement Shaklee, Sal akan cadangkan mengikut kesesuaian masalah kesihatan yang anda hadapi. Sal akan bantu anda sedaya mungkin ok...jangan ragu2 untuk hubungi Sal.... :)

-----

Untuk Info & Order:



Kawasan COD: Putrajaya - Bangi - Serdang - Puchong - Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

2 comments:

HAMIDIsP said...

Bahaya pula kan. Patutlah tiroid orang rumah membengkak selepas makan vitalea..

sensistop said...

Banyak kelebihan produk Shaklee ini rupanya, memang terbaik

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi