Sunday 19 January 2014

Petua Hilangkan Jeragat/Bintik Hitam

Posted by Unknown at 09:01
Jeragat merupakan bintik-bintik hitam yang muncul pada permukaan kulit akibat kekurangan nutrien (terjadi apabila usia makin meningkat/ faktor genetik), pengambilan pil perancang, cuaca atau kesan pemakaian produk-produk kecantikan yang mengandungi bahan kimia.

                                    

Bagi anda yang mengalami masalah ini, cubalah petua-petua di bawah untuk menangani masalah jeragat di kulit.

Petua hilangkan jeragat 1:

Ambil segenggam beras, rendam dalam air anggaran selama sejam. Toskan beras dan tumbuk bersama anggaran 1cm kunyit hidup hingga lumat. Gaulkan bersama perahan sebiji limau nipis dan sebiji putih telur hingga mesra. Sapukan ke seluruhan muka sebagai masker. Biarkan hingga kering. Bilas dengan air suam untuk kekalkan kelembapan kulit.
Buatlah setiap hari sehingga berpuas hati.

Petua hilangkan jeragat 2:

Ambil sesudu susu tepung dan gaul dengan perahan limau nipis sehingga membentuk paste. Sapukan ke seluruhan muka sebagai masker. Biarkan hingga kering. Bilas dengan air suam untuk kekalkan kelembapan kulit.
Buatlah setiap hari sehingga berpuas hati.

Jika anda seorang yang rajin, anda boleh gunakan petua di atas. TAPI, ada cara yang lebih mudah untuk anda hilangkan jeragat di muka....ya...dengan pengambilan supplement! Bukan sekadar menghilangkan jeragat, malah anda akan dapat rasakan perubahan pada diri anda dari segi tenaga dan kesihatan yang bertambah baik...


Antara supplement yang dicadangkan ialah Vitamin E dan Protein ESP. Kenapa?

VITAMIN E RM 149 (Klik Sini Untuk Order)

Terkenal sebagai vitamin awet muda dan melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga membantu menyeimbangkan hormon dan mengawal kadar pengeluaran minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga mampu mengurangkan malah menghilangkan jerawat dan jeragat.


Protein boleh membantu menghilangkan jeragat. Jika pengambilan protein seharian kita mencukupi, ianya dapat membantu tubuh kita menghasilkan sel-sel baru dan seterusnya membantu menyahkan jeragat di muka. Pengambilan ESP mampu membantu anda mendapatkan keperluan protein yang mencukupi seterusnya membantu anda mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan bebas jeragat.


Selain Vitamin E, anda juga boleh mencuba GLA Complex RM91.25 (Klik Sini Untuk Order)

Jeragat juga boleh berlaku disebabkan oleh masalah hormon yang tidak stabil. GLA Complex boleh membantu anda menstabilkan hormon. GLA berasal dari minyak borage yang mengandungi Vitamin E semulajadi yang baik untuk rawatan kulit dari bahagian dalam epidermis.

TESTIMONI:


Lagi testimoni, boleh rujuk di sini.

-----
Untuk Info & Order:


Kawasan COD: Putrajaya - Bangi - Serdang - Puchong - Seri KembanganSalasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

4 comments:

Shaiful Omar said...

Salam sejahtera tuan tanah.
Thanks for tips sharing. Amalkan petua moden untuk hilangkan jeragat atau ape aje petua yang difikirkan sesuai asalkan kita amalkan budaya hidup sihat. Betul tak?

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Hilangkan Jeragat.

natura said...

Maslaa wanita nie memang dengan hormon.
Kemudian akan nampak di muka kan.

Unknown said...

Ye betul tu. Sebab tu orang perempuan kena jaga pemakanan. Bagi sel-sel makanan sihat :)

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi