Saturday 20 July 2013

Vitamin Asas Untuk Kurus

Posted by Unknown at 07:44
Secara asasnya, bagi anda yang nak kurus, anda perlu amalkan 3 perkara:

Detox (Herblax / Alfalfa) + Protein (ESP / Cinch Shake) + Pemecah Lemak (Lecithin / Omega Guard)

Kenapa perlu ketiga-tiga di atas?

1. Detox - detox merupakan proses untuk membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dapat dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Dinding usus yang bersih membantu badan kita menyerap nutrien pada tahap optimum... (untuk kurus, perkara paling penting yang perlu anda buat ialah DETOX...ingat tu..)






2. Pemecah lemak - Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak degil badan kita. Lecithin dikenali sebagai 'pengemulsi semulajadi' kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak dan membantu lemak terapung dalam darah seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membran. Kalau anda nak tahu, lecithin ni tak boleh dihasilkan oleh badan, tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita.


Bagaimana pula dengan Omega Guard?

Omega Guard terkenal sebagai supplement yang mengawal paras kolestrol seterusnya menjaga kesihatan jantung. Tetapi, tahukan anda yang Omega juga berfungsi untuk membakar lemak? Rahsianya adalah pada fatty acid iaitu asid lemaknya. Omega Guard juga mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

Selain itu, Leptin ini juga boleh membantu meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana ia akan membantu kita untuk mengurangkan berat badan. Tak semua LEMAK itu tidak bagus...ini salah satu contoh lemak yang bagus iaitu OMEGA 3 FATTY ACIDS.

Apa bezanya antara Lecithin dan Omega Guard?

Fungsi Lecithin dan Omega Guard untuk pengurusan berat badan adalah sama iaitu membakar lemak. Bezanya adalah pada harga. Lecithin lebih murah berbanding Omega Guard...tapi, murah tak semestinya tak berkesan ye....cuma Omega lebih bertindak pantas. Analoginya seperti kita balik kampung dengan flight dan dengan kereta. Kedua-dua kaedah yang digunakan ni boleh bawa kita balik kampung cuma bezanya antara cepat dan lambat je... :)


3. Protein - Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%. Selain itu, pengambilan protein juga mampu memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan menjadikan badan lebih bertenaga.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

----

Untuk Info & Order:



Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi