Wednesday 12 June 2013

Tambah Berat Badan dengan Shaklee

Posted by Unknown at 05:27
Tak semua orang nak kurus...ada yang kurus nak sedikit gemuk dan berisi. Ramai yang duk tanya pasal slimming set..tapi jangan tak tau ada juga yang bertanya tentang cara nak tambah berat badan.

Untuk tambah berat badan, anda hanya perlu ambil VitaLea, B Complex dan Meal Shakes.

Set Cadangan Untuk Tambah Berat Badan 

Jom kita tengok apa yang ada dalam setiap produk ni:

VitaLea

Multivitamin yg membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.


Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Protein amat penting dalam proses menambah berat badan kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh. Protein adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada untuk menambah berat, menguruskan badan atau nak cantik pun semuanya perlukan protein. Antara sebab yang lain ialah, protein membantu penyerapan yangg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil.

Selain itu, ESP juga boleh membantu menambah berat badan dengan cara pengambilan yang berbeza kerana ESP merupakan serbuk soya berprotein terbaik.

KLIK SINI UNTUK BELI ONLINE :)

Jom kita lihat antara testimoni pengguna yang dah berjaya tambah berat badan dengan set ni. Credit to IbuBatrisya

Bukan saja menambah selera dan dapat tambah berat badan, 
tapi juga masalah rabun dia juga berkurangan!


Berjaya tambah berat sebanyak 10kg
dengan pengambilan ESP shaklee

Credit pic to : lovely beauty vitamin


Antara tips yang boleh diamalkan untuk menaikkan berat badan ialah:

1. Workout.

Kenapa perlu workout? jika seseorang hendak menguruskan badan beliau kena sentiasa bersenam dan berjogging untuk mengurangkan lemak – lemak yang terdapat pada badan diorang bukan? begitu juga dalam menaikkan berat badan. Workout penting dalam membentuk otot – otot yang terdapat pada badan kita. Bagi mereka yang terlampau kurus, ini sangat penting dalam membentuk otot mereka. Workout neh tidak semestinya dilakukan di gym semata – mata. Anda boleh juga lakukan semasa anda berada dirumah atau berjogging diluar.

Exercise sehari 10 minit paling kurang...takyah exercise berat..angkat botol air mineral yg 500mlm tu..isi air dlm tu.. angkat mcm angkat berat...angkat turun..pastu skipping ke..or ape2 exercise utk bina muscle Jgn makan junk food dan ikut jadual yang diberikan selama sebulan tau (jadual akan diberikan EXCLUSIVE untuk customer yang membuat belian daripada Sal)


2. Makan makanan berprotein.

Setelah anda melakukan workout, anda perlu kerap makan makanan berprotein untuk recover otot – otot yang anda bina itu. Semasa dalam proses menaikan berat badan, kerapkan makan makanan seperti daging, telur separuh masak dan ayam. Kalau hendak lagi cepat menaikan berat badan, kami syorkan anda minum susu protein. dan dengan Shaklee, protin yang sesuai utk menambah berat badan ialah Meal shakes Shaklee. Elakan makan makanan berminyak dan berlemak kerana ia tidak membantu dalam menaikan berat badan secara sihat.


Nak tambah berat badan, bukan dengan memakan makanan yang berlemak dan berminyak ye...itu cara yang salah. Bukan sahaja tak berkesan, namun boleh memberikan masalah kesihatan yang lain pula.

** Customer yang membuat pembelian daripada Sal akan mendapat jadual khas pemakanan harian...EXCLUSIVE untuk anda beserta KONSULTANSI PERCUMA!



----

Untuk Info & Order:


Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

3 comments:

Mazni Azmi said...

Assalam'alaikum Wrmbth, Memang best produk shaklee nikan umie zara

Satu produk untuk pelbagai kegunaan. Cuma perlu sesuaikan dengan tujuan penggunaan je kan. Seisi keluarga boleh guna. Produk pun halal dan berkualiti. Alhamdulillah

Setahu Mazni, kalau nak kurus, kena makan Lecithin dan Alfafa. Nak lagi best makan sekali dengan ESP Shaklee. Kulit makin cantik dan berat yang turun bukan dari pengurangan otot.

Tapi betul betul dari penggunaan simpanan lemak dalam badan. Itu kelebihan menggunakan Set Shaklee untuk kurus.

Selepas baca artikel Ummi zara or ni, baru Mazni tahu cara nak naikkan berat badan dengan tambahkan selera.

Meal shake shaklee + vitalea dan B complex bagi Set Shaklee untuk gemukkan sedikit dan tambah berat badan.

Macam sekrang ni mengandung anak kedua, pagi2 dah makan vitalea. b comp, meal shake dan ESP. Secara tak sedar dah makan set shaklee bagi badan berisi dan tambah beratkan.

Satu mazni sedar, badan makin cergas dan bertenaga walaupun hamil. Alhamdulillah.

Sesiapa nak beli set tambah berat boleh pesan kat tuan blog ni.

Terima kasih atas perkongsian Umie Zara Ek. :)

Unknown said...

Yup..betul tu mazni...semoga mazni sentiasa sihat sehingga melahirkan...tq mazni atas perkongsian :)

Anonymous said...

Assalam....nk tau cara mkn yg btol utk set gemok ni...huhuhu..beli nk dekat seminggu tp msih xmkn lgi coz xtau cra yg btol...harap kak dpt bgtau caranya...:-) ..mekasih

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi