Thursday 21 August 2014

Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

Posted by Unknown at 22:27
Assalamualaikum semua....

Dah lama rasanya tak update blog ni....Sal memang selalu teringat kat blog ni tapi tak berkesempatan nak update...maklumlah, sekarang ni makyong tengah tunggu hari je....selalu je penat hujung-hujung ni...maka, sedikit sebanyak ada kerja yang tertangguh.....ish! Taknak la habit macam ni....sebenarnya, mengandung ke tak ke, kerja kena buat jugak kan? Hehehe....my bad!

Ok..berbalik pada tajuk entry ni....baru-baru ni Sal ada terima whatsapp dari kawan sekolah Sal yang ada belikan Vivix untuk suami dia. Tujuannya untuk bantu suami dia menolak rokok...dengan kata mudah, BERHENTI MEROKOK!

Sebenar-benarnya Sal sampai sekarang tak faham kenapa lelaki suka merokok....yang bujang tu mungkin boleh dimaafkan lagi...TAPI yang dah berkeluarga ni...senang-senang je hembus asap rokok waktu dikelilingi ahli keluarga...termasuk isteri, anak-anak dan bayi pun ada! Selamba jer....kita yang tengok pun sakit hati....Sal bersyukur sangat husband bukan seorang perokok...memang tu perkara pertama yang Sal titikberatkan...alhamdulillah :)

Bagi yang tak tahu (tapi rasanya semua dah tahu) yang rokok mengandungi nikotin. Nikotin ni merupakan bahan toksik dalam rokok yang boleh menyebabkan ketagihan dan merupakan bahan radikal bebas yang boleh merosakkan DNA dalam badan. DNA merupakan bahan asas dalam menentukan sel-sel terbentuk dengan sihat. Jika DNA kita rosak, maka sel-sel pun akan rosak teruk. Akibatnya, akan berlaku mutasi DNA. Sel-sel yang mengandungi DNA mutasi akan membentuk kanser atau penyakit-penyakit kronik yang lain.



Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok berhenti merokok?

Vivix bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akan dibaiki daripada peringkat yang paling asas iaitu DNA.

Apabila anda minum Vivix, ia akan menyebabkan anda rasa tak suka / kurang rasa lagi pada rokok kerana Vivix akan buatkan rokok anda terasa pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sedang menolak rokok tersebut.

Vivix sebenarnya membantu proses berhenti merokok dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA. DNA yang tercemar dengan nikotin akan dipulihkan dan dimurnikan apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan. Hasilnya, DNA akan kembali kepada keadaan asal dan menyebabkan perokok akan merasa pahit apabila merokok. Yang mana akhirnya perokok akan berhenti sendiri merokok ekoran dari rasa yang mereka alami tersebut.

Testimoni Vivix Untuk Perokok

Kat bawah ni Sal share apa isi kandungan mesej kawan Sal tu...kang nanti ada yang tak caya pulak :)


Selain buatkan suami dia dah rasa pahit kat rokok, Vivix juga dah bantu kurangkan jerawat kat belakang badan. Wowww...efek berganda! Ha, jangan tak tahu ye, Vivix ni ada 1001 manfaat lain lagi. Antaranya:


Sal yakin, ramai lagi kat luar sana yang betul-betul nakkan orang-orang tersayang mereka berhenti merokok selain mendapat efek baik yang lain pada kesihatan. Jadi, jangan ragu-ragu lagi untuk dapatkan sebotol Vivix hari ni. Hadiahkan pada mereka, pasti mereka gembira dengan hadiah yang ekslusif untuk kesihatan ni :)

-----

Untuk Info & Order:



Kawasan COD: Putrajaya - Bangi - Serdang - Puchong - Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi