Thursday 27 June 2013

Kelebihan Performance Drink Shaklee

Posted by Unknown at 05:53
Kurang dari 2 minggu lagi kita akan berpuasa. Dengan keadaan cuaca yang panas dan berjerebu sekarang ni  memang mencabar kan. Lebih-lebih lagi ketika berpuasa nanti.

Pagi ni Sal nak share tentang Performance Drink. Apa kaitan cuaca sekarang, berpuasa dan Performance Drink? Ha, jangan tak tahu yang minuman performance drink ni antara minuman paling hangat ketika cuaca panas dan berpuasa.

Performance drink ni merupakan minuman elektrolit yang berperisa oren dan lazat. Tapi bukan minuman elektrolit biasa tau sebab performance drink ni tak bergas seperti minuman-minuman elektrolit yang lain. Antara elektrolit yang utama dalam badan adalah Sodium ion, Chloride Ion, Magnesium ion Calcium Ion, Potassium ion.. 

Fungsi elektrolit adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilkan impuls elektrik yang digunakan oleh saraf saraf dan otot otot badan.

Kalau nak tahu, minuman elektrolit ni penting untuk tubuh kita kerana jika kandungan elektrolit tak seimbang dalam badan atau terganggu, ia boleh membawa maut. Antara tanda-tanda badan kita ni sedang menghadapi tahap dehidrasi terlampau ialah rasa haus yang terlampau, kulit bibir mengelupas atau rasa mual. Jika anda ada tanda-tanda begini, cepat2 lah cari minuman elektrolit. Pilihan Sal? Semestinya Performance Drink. Ia memberi tahap hidrasi lebih baik berbanding air biasa. Pasti berbaloi memiliki setin Performance Drink di rumah.


Selain rasanya yang lazat dan tak bergas, Performnace Drink juga mempunyai beberapa kelebihan lain. Antara kelebihan Performnace Drink ialah:

  1. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air. 
  2. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
  3. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
  4. Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
  5. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.
Ha, beza kan? Memang berbeza..apalagi nak dekat bulan puasa ni...sediakan perisai anda untuk mengelakkan dehidrasi. Pastikan ada Performance Drink di rumah anda ye...

----
Untuk Info & Order:


Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

2 comments:

Unknown said...

sedap n ssuai amek bulan ramadan yg nk dtg nie.. :)

http://www.ourlovebonding.com/

Unknown said...

Yup...betul betul betul...tahun lepas ambik masa menyusu memang tak de rasa haus yg melampau :)

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi