Wednesday 10 December 2014

Atasi Masalah Jerawat dengan Shaklee

Posted by Unknown at 12:36
Bulan ni adalah bulan promosi berganda Shaklee. Ala-ala Year End Sale gak la hehehe.

Bulan ni kalau anda tak dapatkan Vitamin C dan Vitamin E memang tersangat rugi.

Mana nak dapat 4 promosi sekaligus dan 2 vitamin promosi ni adalah vitamin untuk kecantikan kulit selain untuk kesihatan kita.

Masalah kulit yang selalu berlaku ialah masalah jerawat! Ye, Sal pun tak terkecuali. Memang boleh dikatakan jerawat ni bersilih ganti. Memang tak banyak tapi tak pernah surut. Satu dah nak kecut, tumbuh lagi 2 jerawat baru. Yang 2 ni dah nak baik, tumbuh lagi satu. Tak pernah surut.

TAPI...ITU CERITA DULU.

Sekarang ni, memang Sal rasa happy sangat. Keyakinan diri pun dah makin bertambah. Jerawat dah lama sangat tak singgah. Sekarang ni cuma fokus untuk hilangkan parut, tu pun dah tak banyak yang ada, So, boleh fokus untuk kekalkan keadaan kulit sekarang je.


DULU - 2012 (Pakai bedak)


SEKARANG - 2014 (Tanpa bedak)

Apa yang Sal amalkan bagi atasi masalah jerawat dengan Shaklee?

Tentulah supplement untuk kulit, antaranya Vitamin C, Vitamin E, B Complex dan ESP.

Inilah hasil #shakleeEffect setelah amalkan supplement Shaklee :)

Vitamin C dan Vitamin E ni sangat-sangat membantu masalah kulit yang Sal alami. Anda di luar sana yang ada masalah jerawat teruk atau biasa-biasa je pun boleh amalkan 2 vitamin ni. Tapi ingat ye, kena ambil dengan cara yang betul untuk dapatkan kesan yang terbaik. Kalau buat pembelian dari Sal, semestinya ada KONSULTANSI BERTERUSAN KHAS UNTUK CUSTOMER SAL SAHAJA :)


Vitamin C

Pakar pemakanan berpendapat bahawa Vitamin C dan antioksidan bioflavonoids sangat diperlukan dalam sekurang-kurangnya 300 fungsi metabolik dalam badan manusia.

Vitamin C penting untuk pembaikan sel-sel, melawan jangkitan dan meningkatkan sistem imuniti. Bioflavonoids pula memainkan peranan sebagai anti-bakteria dalam badan.

Bagi mengatasi masalah jerawat, vitamin-nutrition.org mencadangkan pengambilan 1000mg Vitamin C sehari 3 kali sehari.

** Sustained Released Vita C Plus menyediakan 500mg bagi setiap kapsul. So nak kulit bebas jerawat, ambik 6 biji la sehari.

Vitamin E

Vitamin E merupakan satu lagi vitamin yang penting untuk penjagaan kulit. Terkenal dengan kesan antioksidan, Vitamin E membantu kulit melawan radikal bebas. Radikal bebas ini berpunca daripada penggunaan produk-produk yang mempunyai bahan kimia berbahaya yang berpotensi memberikan kesan buruk pada kulit. Vitamin E meningkatkan fungsi pembaikan dan penyembuhan tisu. Untuk mendapatkan lebih banyak Vitamin E, anda disarankan untuk makan kacang tanah, badam, biji bunga matahari, gandum dan brokoli ATAU ambil 400IU vitamin E setiap hari bagi merawat jerawat.

** Setiap kaspsul Vita E Complex Shaklee menyediakan 400IU cukup untuk keperluan tubuh kita.

Jadi, ambillah peluang sempena promosi bulan ni untuk bantu kurangkan masalah jerawat anda :)


----------------------

Untuk Info & Order:



Kawasan COD: Putrajaya – Bangi – Serdang – Puchong – Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi