Saturday 6 September 2014

Kolagen Mana Yang Terbaik?

Posted by Unknown at 12:10
Hai semua...hari ni nak share lagi tentang kolagen...kali ni tentang ciri-ciri kolagen yang perlu anda ambil kira kalau nak dapatkan kolagen TERBAIK!

Lepas ni, boleh la buat perbandingan samada kolagen pilihan anda memenuhi kriteria di bawah ni atau tidak...

----------------------------

1. Kolagen yang baik adalah dalam bentuk cecair (atau yang boleh dimakan) berbanding kolagen yang disuntik bagi memastikan sintesis enzimnya mengoptimumkan kadar serapan ke dalam tubuh kita.

2. Saiz kolagen yang baik adalah sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah (Dalton adalah unit bagi berat molekular kolagen). Microfine size ini membantu penyerapan yang lebih baik kerana saiz ini adalah yang paling optimum untuk diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang diambil hampir 100% diserap dan memberi kesan yang lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan
** Emolient juga biasa dikenali sebagai 'moisturizer' atau pelembap. Fungsi emolient pada sesuatu produk adalah untuk mengurangi kehilangan cairan pada permukaan kulit yang menyebabkan kulit kering. Selain itu fungsinya juga adalah untuk melembut dan menghaluskan kulit.

4. Pastikan kolagen tersebut mempunyai antioksidan yang tinggi bagi membantu mengurangkan kesan pra-penuaan.

5. Pastikan kolagen mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari dalam tubuh kita sendiri.

6. Kolagen sememangnya penting untuk kekalkan kecantikan tapi pastikan ia juga ada kandungan glucosamine (bonus point) yang mana penting untuk kesihatan sendi.

7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8. Akhir sekali, pastikan kolagen yang diambil adalah SELAMAT dan TIDAK BERTOKSIN.

----------------------------

Senarai di atas merupakan antara kriteria yang perlu diambil kira sekiranya anda sedang membuat pilihan kolagen mana yang terbaik untuk anda...

Apa kolagen pilihan anda? Pilihan saya....pastilah yang memenuhi kesemua kriteria di atas >> SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) :)


Sekali dah cuba, pasti TAK MENYESAL....satu lagi Sal nak inform SCP ni dah terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakannya selama 8 minggu (proven with clinical studies).

Kalau berminat, do contact me ok ;)

-----

Untuk Info & Order:



Kawasan COD: Putrajaya - Bangi - Serdang - Puchong - Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi