Thursday 17 April 2014

Kelebihan Ostematrix Berbanding Supplemen Kalsium Jenama Lain

Posted by Unknown at 07:26
Ostematrix merupakan pil kalsium yang isinya paling seimbang bagi memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formula Ostematrix yang unik, diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.





Semua nutrien ini perlu diambil bersama-sama bagi memaksimumkan penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Untuk pengguna dan bakal pengguna supplemen kalsium di luar sana...sila semak pil kalsium yang kita ambil setiap hari tu. Adakah ianya mengandungi nutrien-nutrien magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron untuk memaksimakan kadar serapan kalsium yang kita ambil tu?

Sebagai contoh, supplemen kalsium yang kita ambil ialah 600mg..tapi yang dapat diserap tubuh hanyalah 300mg. Hanya separuh yang diserap daripada yang sepatutnya. Membazirkan? Bukan sahaja membazir tapi bagaimana dengan tulang kita yang kekurangan kalsium tu? Tak dapat apa yang sepatutnya dia dapat...

BAGAIMANA MEMILIH KALSIUM PREMIUM YANG TERBAIK?

* Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium untuk membantu serapan maksimum.
* Hindari produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
* Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

----

Untuk Info & Order:


Kawasan COD: Putrajaya - Bangi - Serdang - Puchong - Seri Kembangan
Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi