Monday 20 May 2013

Kebaikan Vitamin E Yang Perlu Anda Tahu

Posted by Unknown at 06:15
Vitamin E merupakan salah satu supplement yang Sal amalkan dan sangat jatuh cinta dengannya....selain untuk dimakan, kapsul Vitamin E ni juga boleh dipecahkan, diambil minyaknya dan sapu pada muka sebelum tidur..wallaaaaa...pagi esoknya, bangun dengan kulit muka lembut bak bayi...ecececeh...hehe...bukan main-main ye...ni realiti...

Vitamin E memang terkenal sebagai salah satu vitamin untuk kecantikan kulit. Mana-mana wanita yang mementingkan kecantikan dan kesihatan kulit, patut cuba Vitamin E ni...





Sebenarnya, Vita-E Complex ni dah berwajah baru dengan formula yang diperbaharui...yang lama tiada Grape Seed Extract. Yang baru ni dengan Grape Seed Extract. Nanti next entry Sal akan ceritakan kebaikan Grape Seed Extract.

Formula lama

Baru - Improved Formula
"Shaklee Vita-E contains natural vitamin E - d-alpha tocopherol from soybean oil and it is more potent and readily absorbed by the body than synthetic vitamin E. It also has 10mcg of selenium from natural nutritional yeast sources."
Perbezaan Vitamin E Shaklee ialah Vitamin E Shaklee mengandungi selenium manakala kebanyakan Vitamin E di pasaran dijual berasingan dengan selenium.Credit.

Tahukah anda yang Vitamin E perlu diambil bersama Selenium kerana ia membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Vitamin E sahaja tidak akan sempurna tanpa selenium. 

Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Jom kita terjah apa yang bestnya Vita-E Complex dari Shaklee ni:

1. Melindungi kesihatan jantung anda - mengembangkan pembuluh darah, mencegah pengerasan arteri, dan menghalang pembentukan darah beku.

2. Anti-Oksidan yang kuat - Berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor, dan memperbaiki masalah penglihatan.

3. Anti-Penuaan - Vitamin E mampu melambatkan penuaan kerana kesan antioksidan dan Vitamin E menghalang proses penuaan sel dan memperbaiki pembekalan oksigen.

4. Mempertingkatan kesuburan dan kelelakian.

5. Memperbaiki parut- memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh disapu terus ke bahagian yang berparut untuk mengurangkan parut tersebut.

*Vitamin E diperlukan dalam pembentukan nukleus, dinding sel, RNA dan DNA pada setiap sel di dalam tubuh. Ia bertindak dengan Vitamin C untuk kesihatan sel-sel tubuh.
----
Banyakkan khasiat Vitamin E ni. Rugi kalau anda tak cuba. Memang kebabom untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin E juga boleh dibuat masker ye...untuk kulit gebuss gitu...

** Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

----

Untuk Info & Order:


Salasiah Salleh
Shaklee Independent Distributor (ID: 906874)
Emel: ummizara8712@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013-7144847

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi