Wednesday 30 November 2016

Pure Prime Pressed (PPP) cocoabutter

Posted by Unknown at 08:38
Cocoa butter (mentega koko) diekstrak daripada biji koko yang juga dikenali sebagai kekacang koko.

Mempunyai warna kuning berkrim, unrefined cocoa butter merupakan cocoa butter yang masih dalam bentuk raw (asli dan mentah) dan kaya dengan khasiatnya.

Raw Cocoa Butter (Pic credit to Google) 

Tidak seperti refined cocoa butter, Pure Prime Pressed (PPP) Cocoa Butter masih mengekalkan aroma coklatnya yang sebenar dengan segala khasiat semulajadinya yang masih utuh.

PPP Cocoa Butter sangat bagus untuk kulit kering, masalah stretch marks dan kulit sensitif.

Cocoa butter ini boleh mencair pada suhu kulit menjadikannya mudah diserap.

PPP Cocoa butter yang kami gunakan dalam penghasilan beberapa produk FreshPicks dihasilkan daripada bahan-bahan Non-GMO menggunakan kaedah sterile stim (steam sterilization) dan diproses mengikut Amalan Pengilangan Baik (GMP) dan kawalan keselamatan makanan HACCP.

Antara khasiat Cocoa Butter ialah merupakan antioksidan yang sangat bagus, melembutkan, memberikan efek bercahaya (glowing) pada kulit, melicinkan kulit stretch mark, parut dan mengurangkan masalah jerawat.

Selain itu, cocoa butter juga sangat bermanfaat dalam mengurangkan masalah kulit lain seperti ekzema, psoriasis, dermatitis atau ruam. 

Penghidratan mendalam pada kulit menjadikan cocoa butter mampu merawat kulit sensitif, mengurangkan kesan parut dan menguatkan rambut yang rosak. 

Antara produk keluaran FreshPicks yang menggunakan PPP Cocoa Butter ialah Lipbalm for Drylips, Ultramoisturizer dan Shampoo Bar.  

Lipbalm for Drylips



0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi