Friday 21 October 2016

Kelebihan Menggunakan Sabun Homemade

Posted by Unknown at 11:29
Sabun homemade biasanya menggunakan 'soapbase' daripada minyak kelapa, minyak zaitun atau minyak sawit yang kaya dengan vitamin. 

Bahan-bahan ini boleh membantu mereka yangg mempunyai kulit sensitif dan mereka yang mempunyai masalah-masalah kulit yang lain seperti jerawat, psoriasis, eczema, kulit terlampau kering dan lain lain.


Perasan tak bila kita gunakan sabun biasa yang kita beli di pasaraya dan sebagainya, kulit kita akan cepat kering dan kasar.

Tapi jika anda gunakan sabun homemade yang hanya gunakan bahan-bahan natural dan organik, kulit akan terasa lebih halus, lembut dan lembap kerana khasiat dari minyak kelapa, minyak zaitun atau minyak sawit yang kaya pelbagai khasiat dan vitamin.



 Contoh Sabun Homemade (Credit Google)


Bila anda menggunakan sabun organik anda akan merasakan kulit anda halus, segar, tanpa rasa gatal atau kering.
Ini kerana sabun homemade dibuat dalam kuantiti yang kecil dan juga hanya gunakan bahan semulajadi untuk menjaga kesegaran dan kualiti berbanding sabun biasa.


Sabun homemade mengandung gliserin yang merupakan agen pelembab yang diperlukan oleh kulit secara semulajadi berbanding sabun biasa tidak mengandung gliserin yang menyebabkan kulit menjadi kering.


Minyak semulajadi dalam sabun homemade dapat membantu menyeimbangkan kelembapan dan kesegaran kulit.

Di 

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2013 Inspirasi Sihat & Cantik | Template by Ipietoon Blogger Template | Edited by Shahada Fauzi